خانه / علمی / رژیم غذایی / رژیمی سر شار از آنتی اکسیدان داشته باشید

رژیمی سر شار از آنتی اکسیدان داشته باشید

4-25

خوردن غذای سالم مهمترین بخش زندگی هر فرد است .اگرهمه ی ما یک برنامه ی غذایی سالم داشته باشیم می توانیم سلامت زندگی کنیم.مواد غذایی نام برده را وارد آشپز خانه ی خود کنید تا از یک رژیم سالم وسرشار آنتی اکسیدان و فیبر و دیگر مواد مغذی برخوردار گردیید.

 

561599_198

سیر

این ماده غذایی هم ضد ویروس و هم ضد قارچ و هم ضد باکتری است. خواص آنتی اکسیدانی سیر از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و ترکیبات گوگردی این ماده جادویی توان بالقوه عالی برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها را دارد. افرادی که بیشتر از شش حبه سیر در هفته مصرف می کنند ۵۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و معده و پروستات نسبت به کسانی هستند که یک عدد یا کمتر در هفته مصرف می کنند.روزی یک عدد سیر را حتما”در برنامه ی غذایی خود داشته باشید.سیر را بکوبید و بعد از ده دقیقه مصرف کنید تا خواص آن فعال شود.

 

635135540793489655

کلم بروکلی

می توان کلم بروکلی را یکی از مهم ترین جنگنده های اصلی در مقابل سرطان به علت وجود ترکیبات گوگردی موجود در آن مانند سولفورافان که بوی ان را به هنگام آشپزی نیز استشمام خواهید کرد، به حساب آورد. این ترکیبات باعث می شود تا ژن های بدن را به تولید بیشتر آنزیم هایی وادار کند که ترکیبات سرطان زا را از بدن رفع می کند. هر چه بیشتر بروکلی مصرف کنید کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان ها از سرطان پستان و ریه تا سرطان معده و روده خواهید بود.کلم بروکلی را حتما” ۳ دقیقه آب پز کنید تا گوگرد آن آزاد شود.

 

h265h12

روغن زیتون

روغن زیتون را تحت فشار قرار دهید و یکی از بی نظیرترین و کم خطرترین روغن های جهان را به دست بیاورید. به لطف آنتی اکسیدان فنول موجود در آن این روغن از رسوب کلسترول در دیواره شریان ها جلوگیری می کند. بزرگترین منفعت روغن زیتون افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) است.مصرف روزی یک قاشق روغن زیتون برای هر فرد کفایت می کند.

 

%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86

ماست

ماست یک منبع کلسیم و استخوان ساز است اما مهم ترین خاصیت آن که نهفته است در وجود باکتری هایی است که با نام پروباکتری شناخته می شوند و مانع از رشد باکتری ها در روده می شوند. خوردن ماست مانع از ایجاد عفونت های قارچی واژن و عفونت ادراری و زخم معده و بیماری های التهابی روده می شود.

 

 

42684

جو دو سر

جو دوسر حاوی بتاگلوکان یک نوع فیبر محلول است که قدرت بسیار زیادی در کاهش کلسترول خون دارد. مصرف یک فنجان جو دو سر پخته شده (۲۵۰ میلی گرم) یا یک و نیم فنجان بلغور جو دو سر پخته شده بتاگلوکان کافی برای کاهش سطح کلسترول خون را فراهم می کند.دو تا سه گرم جو در روز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

images

چای سبز

چای یکی از قوی ترین منابع آنتی اکسیدانی است که در برابر بیماری های قلبی و سکته های مغزی و سرطان بدن را محافظت می کند. نوشیدن چای با کاهش کلسترول بد و همچنین جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود عملکرد عروق باعث کاهش حمله های قلبی می شود. با نوشیدن یک الی دو فنجان چای در روز به میزان ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر بسته شدن سرخرگ ها قرار می گیرید.چای سبز را بین وعده های غذایی میل کنید.

 

 


5314_orig

حبوبات

حبوبات یکی از منابع غنی فیبر هستند که می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. چرا که به لطف فیبر بالایی که دارد مانع از جذب کلسترول و رسوب آن در دیواره رگ ها می شود. هم چنین حبوبات یکی از منابع غنی آنتی اکسیدانی هستند.حبوبات می تواند جایگزینی خوب به جای گوشت باشد.

 

zoghalakhte-optimized

زغال اخته

زغال اخته بیشترین آنتی اکسیدان را در میان ۴۰ میوه و سبزی رایج داراست. آنتی اکسیدان مولکولی جادویی است که نمی گذارد بدن میزبان آفات باشد. رنگدانه های زغال اخته که آن را به رنگ آبی کرده اند بهترین مدافع در برابر بیماری های قلبی و سرطان و کوری ناشی از بالا رفتن سن و از دست دادن حافظه است. به لطف کتکین موجود در این میوه ی معجزه آسا باکتری ها نمی توانند به دیواره مثانه بچسبند و از عفونت های ادراری جلوگیری می شود.زغال اخته را به صورت خام مصرف کنید تا ویتامین هایش را در اثر پخته شدن از دست ندهد.

 

540643_529

دارچین

دارچین یکی از قدرتمند ترین ادویه هاست که خواص ضد باکتری و ضد التهابی و هم چنین جلوگیری از لخته شدن خون دارد. معروف ترین توانایی دارچین در کنترل قند خون در بیماران دیابتی است. تحقیقات نشان داده است که دارچین در غلبه به باکتری ای . کلای در میان سایر باکتری ها موفق تر بوده است.مصرف نصف قاشق چای خوری دارچین کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. 

درباره ی mahsa

همچنین ببینید

کسانی که کم کاری تیروئید دارند کلم نخورند

کم کاری غده تیروئید اول داشتن رژیم غذایی کم ید یا بدون ید و علت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *