خانه / روانشناسی / موفقیت / مسیر اهداف خود را ترسیم کنید و با تصور مثبت گام بردارید

مسیر اهداف خود را ترسیم کنید و با تصور مثبت گام بردارید

 


هدف های خود را در ذهنتان مانند یک نقاشی رسم کنید و  همیشه آنها را به سوی عملکرد و افکار مثبت سوق دهید .برای اینکه تصاویر ذهنی مثبت را جایگزین منفی ها کنید باید برخی رفتارها را تکرار و تمرین کنید تا ضمیر ناخودآگاه شما با اطلاعات جدید برنامه ریزی شود مثلاً

۱-تعارفات کلامی را بپذیرید و آنها را به دیگران بیان کنید.

 

۲-از کلمات تشکرآمیز بیشتر استفاده کنید و بی دلیل معذرت خواهی نکنید.

 

۳-از خوبی و محبت دیگران قدردانی کنید حتی اگر برای شما کاری نکرده اند!

 

۴-از خود تعریف و تحسین کنید. به خود هدیه و انگیزه بدهید.

 

۵-به خودتان برچسب بد نزنید و تعاریف غلط دیگران را باور نکنید.

 

۶-رفتارتان را از شخصیت خود جدا بدانید شما ممکن است اشتباه کنید اما بد، ناپسند و گناهکار نیستید.

 

۷-مراقب جسم و روان خود باشید ورزش کنید و برنامه سالم غذایی داشته باشید.

 

۸-خواسته ها، نیازها و انتظارات خود را واضح و مستقیم بیان کنید. تا صحبت نکنید دیگران نمیدانند که هستید یا چه میخواهید.

۹-کمرویی و خجالت را کنار بگذارید شما خوب، ارزشمند و منحصر به فردید.

۱۰-با افراد مثبت معاشرت کنید و اطراف خود را از آدمهای شاد، با روحیه و آگاه پر کنید دنبال افراد دردمند نباشیدممکن است مسکن موقتی دردتان باشد اما بتدریج به افسردگی و ناامیدی کشیده میشوید بجای آن دنبال افراد همدل باشید.

 

۱۱-خود را مورد سرزنش و انتقاد فراوان قرار ندهید. بجای آن از اشتباهات و شکستهای خود درس بگیرید.

 

۱۲-از نعمتها و خوشیهای عالم لذت ببرید؛ فکر نکنید هر کس خوش است حتما بی مشکل است یا هر کس پول دارد حتما آدم کلاهبرداری است! یا برعکس فقط پولدارها میتوانند شاد باشند! یا فکر کنید اگر زیاد بخندید حتما یک اتفاق بد برایتان می افتد یا دختر باید سنگین باشد نباید بخندد! باورهای غلط خود را با پرسشگری از بین ببرید.

۱۳-به آنچه و آنجایی که میخواهید برسید فکر کنید و خود را در آن موقعیت تصور کنید.

 

۱۴-از جملات مثبت و نیروبخش بخش استفاده کنید ذهن شما تحت تاثیر زبان شماست.

 

۱۵-کتابهایی بخوانید که نیرویی در شما خلق میکنند و به شما ایده و جرات میدهند.

 

۱۶-احساسات و افکار خود را مدیریت کنید نه به اجبار کنترل یا انکار کنید.

 

۱۷-محترمانه و جرات مندانه از حقتان دفاع کنید.

 

۱۸-دنبال تایید یا تکذیب حرف مردم نباشید و وابسته به تایید همه نباشید.

۱۹-شما کامل نیستید اما نمونه کاملی از یک انسان در حال تکامل هستید خود را بپذیرید و با دیگران مقایسه نکنید.

 

۲۰-ز زندگی و حوادث درس بگیرید و به آنها معانی خاصی بدهید که باعث رشد شما شوند اینکه من بدبختم و بد شانسم شما را منفعل میکند! بگویید: مشکلات برای این هستند که قدرت من را مورد آزمایش قرار دهند؛ هیچ چالشی بی حکمت نیست

درباره ی mahsa

همچنین ببینید

چه کسانی نمی توانند به قدرت تغییر و اراده ، خواسته های خود برسند

تقریبا تمام روانشناسان، فیلسوفان و دانشمندان عقیده دارندانسان همان است که فکر میکند!   شما …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *