خانه / علمی / رژیم غذایی / خوردن غذا بعد از غروب چه تاثیری بر چاق شدن دارد

خوردن غذا بعد از غروب چه تاثیری بر چاق شدن دارد

65ghazaye-irani

خوردن غذا های سبک  کم کالری نقش زیادی در لاغری شما دارد . هیچ پزشکی هذف شام را برای لاغری توصیه نمی کند خوردن سبزیجات و غذا های بخار پز بدون روغن را جایگزین شام پر از کالری و روغن کنید و زودتر از نیمه شب شام خود را میل کنید و چه خوب است که شام برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند همان ساعات بعد از غروب خورده شود. و هنگام گرسنگی در نیمه شب با یک واحد میوه ضعف خود را جبران کنیم.

 

 

 بدن خود را هیچ گاه گرسنه نگه ندارید تا بتوانید لاغر شوید . چرا که گرسنگی سبب تخلیه ی چربی ها از سلول های چرب می شود.سلول های تخلیه شده شروع به تکثیر شدن می کنند.سلول های جدید منتظر می مانند تا چربی های جدید موجود در غذا های بعدی ذخایر جدیدی را در آن ها پر کند. در نتیجه انسان بیشتراز قبل چاق می شود.

 

 

گفته می‌شود در حالی‌که بدن غذایی مانند چربی را به طور کامل در ساعات حوالی شش یا بعد از آن در بدن ذخیره نمی‌کند، بنابراین باید گفت خوردن در شب منجر به اضافه‌وزن می‌شود. از طرفی کم کردن عادات خوردن در نیمه‌شب هم می‌تواند سبب کاهش وزن شود. علت این مسئله آن است که هیچ‌کس نیمه‌شب به قصد خوردن کلم به یخچال دستبرد نمی‌زند. اغلب افراد در این ساعات، چیپس، شیرینی و یا غذاهایی با کالری بالا می‌خورند.

 

 

اگر نیمه شب گرسنه می شوید

با ولع خوردن غذا یا هله‌هوله در نیمه‌شب در کل کاری بدون دقت و آگاهی است. خوردن بدون آگاهی همواره با پُرخوری و افزایش وزن همراه است. اما اگر واقعا نیمه‌شب گرسنه هستید از خوردن نترسید. هرگز نباید خوردن را بی‌خیال شوید تنها به این دلیل که وقتش نیست. این فلسفه برای کاهش وزن اصلا جواب نمی‌دهد و سبب ایجاد پیوندی ناسالم با غذا خواهد شد.

 

 

در عوض سعی کنید به دنبال غذاهایی مانند سبزیجات، غلات کامل یا پروتئین کم‌چرب باشید و حجم غذایی هم که می‌خورید کم باشد. به خاطر داشته باشید که اگر گرسنگی نیمه‌شب‌تان به وفور رخ می‌دهد، پس به احتمال زیاد در نخستین وعده غذایی روز، به اندازه غذا نمی‌خورید. به‌جای فکر کردن درباره غذا نخوردن در نیمه‌شب، سعی کنید بر سوخت‌رسانی درست بدن در طول روز بیاندیشید. بدن شما به طور دقیق نمی‌داند که الان چه ساعتی است، اما این نکته را می‌داند که سوختش کم شده است.

 

 

پیشنهاد ما این است که روز خود را با صبحانه‌ای حاوی ۲۰ گرم پروتئین آغاز کنید. سعی کنید هر سه یا چهار ساعت یک‌بار غذای دیگری هم بخورید که سرشار از پروتئین باشد. اگر سعی کنید در سرتاسر روز به اندازه ‌کافی سوخت بدن را تأمین کنید، مسلما نیمه‌شب گرسنه نخواهید شد. 

درباره ی mahsa

همچنین ببینید

غذاهای مفید برای بی خوابی

بی خوابی  بیداری های مکرر در طول شب،بی قراری ،اشکال در به خواب رفتن،بیدار شدن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *